بیستمین بیست سالگی من

نمی‌دانم چقدر به سینمای کره علاقه دارید. از زمانی که یادم می‌آید جز بینندگان پروپاقرص فیلم و سریال‌های کره بودم. امروز تصمیم گرفتم برخی از آنها که به حرفه‌ام مرتبط است را برایتان معرفی کنم. از یک مینی سریال شروع می‌کنم به اسم: بیستمین بیست سالگی من.

بازیگر نام آشنای این سریال جونگ سوبین از چهره‌های معروف سینمای کره است. این مینی سریال در 12 قسمت هجده دقیقه‌ای در 2023 ساخته شد.

موضوع سریال

بیستمین بیست سالگی من

داستان این سریال از سال 1983 شروع می‌شود. یعنی روز تولد شخصیت اصلی سریال _کانگ سو وون_ که درست همزمان با تحویل سال جدید است. سو وون در مسیر رفتن به خانه‌ی پارتنرش به جادوگری برخورد می‌کند. جادوگر در ظاهر فروشنده‌ی آدامس جلو می‌رود و از دخترک تقاضا می‌کند از او آدامس بخرد. اما سو وون دستش را رد می‌کند. جادوگر عصبانی می‌شود و دخترک را نفرین می‌کند که در بیست سالگی‌اش گیر کند.

سو وون حرف او را جدی نمی‌گیرد. اما ساعت 12 شب که سال تحویل می‌شود همه چیز از بین می‌رود. پارتنرش او را نمی‌شناسد و او را از خانه بیرون می‌اندازد. سو وون هنوز نمی‌داند چه اتفاقی برایش افتاده. اما متوجه خواهدشد علاوه بر پارتنرش، سایر دوستان و حتا پدر و مادرش هم دیگر او را نمی‌شناسند. سو وون مجبور می‌شود زندگی تنهایی را شروع کند.

او که در آغاز راه نویسندگی‌ست شروع به نوشتن اتفاقات و حوادث زندگی‌اش می‌کند. سو وون قصد دارد خاطراتش را بصورت کتابی منتشر کند. اما مشکل اینجاست که با شروع سال جدید و تولد بعدی دختر، همه چیز از بین می‌رود. هیچ کس جز خودش نمی‌تواند خاطراتش را بخواند.

اما سو وون ناامید نمی‌شود و همچنان می‌نویسد و در کنارش شغل‌های پاره‌وقت انجام می‌دهد.

بیست سال می‌گذرد. سو وون در تمام این سال‌ها مرتب به طریقی به دوست صمیمی‌اش نزدیک می‌شود. بالاخره بعد از بیست سال به سختی او را از این اتفاق آگاه می‌کند. در مورد پارتنرش اوضاع کمی متفاوت است. سو وون هر سال با جوانی کاملن شبیه پارتنرش آشنا می‌شود. ولی پارتنر اصلی‌اش مردی چهل ساله با زن و فرزند است که او را هم اتفاقی می‌بیند.

نفرین جادوگر تمام می‌شود؟

سو وون برحسب تصادف چند روز قبل از بیستمین تولد بیست سالگی‌اش بالاخره جادوگر را می‌یابد و از او می‌خواهد نفرین را از سرش بردارد. اما جادوگر دچار آلزایمر شده و وِردهای جادویی را فراموش کرده. سو وون به کمک پارتنر بیست ساله‌اش کمک می‌کند جادوگر وردها را یادش بیاید. حالا مشکل اصلی اینجاست که اگر نفرین برداشته شود، سو وون به چهل سالگی‌اش پرت خواهد شد یا وارد بیست و یک سالگی می‌شود؟ جواب این سوال را حتا جادوگر هم نمی‌داند!

سو وون نویسنده معروفی می‌شود.

سو وون به پارتنرش حقیقت را می‌گوید. حالا باید همه را ترک کند تا جادوگر کار را تمام کند. زیرا همه پس از تولدش او و خاطراتش را فراموش خواهند کرد.

سرانجام در بیستمین تولد بیست سالگی سو وون، این نفرین از سرش برداشته می‌شود. سو وون با خیال اینکه باز هم همه او را به یاد نمی‌آورند، پیش دوستانش باز نمی‌گردد. و مشغول نوشتن کتاب خاطرات پرفروشش با عنوان “بیستمین بیست سالگی من” می‌شود. اما امسال متفاوت بوده و پارتنر و سایر اطرافیانش هنوز او را به یاد دارند. پارتنرش از طریق انتشارات سو وون، نویسنده‌ی معروف را پیدا می‌کند و در کمال ناباوری می‌بیند که…

***

این مجموعه با توجه به زمان کم، به خوبی کشمکش را به تصویر کشیده. و پر است از حوادثی که نمی‌توانی منتظر قسمت بعد بمانی. در هر قسمت اتفاقاتی رخ می‌دهد که به جذابیت سریال اضافه می‌کند. این یکی از مزیت‌های مینی سریال‌های خوب است. اگر این مینی سریال را دیدید نظرتان را بنویسید.

زهرا هموله

zahrahamouleh.com

من زهرا هستم. هموله با ه دو چشم. همیشه از آدم‌هایی که روی یک حرف فامیلی‌شان حساس بودند تعجب می‌کردم. تا اینکه فهمیدم اختلاف یک حرف سبب اختلاف معنای زیاد خواهد شد.مثلن همین فامیل خودم وقتی با ح جیمی نوشته شود یعنی باربر. اما وقتی با ه دو چشم باشد یعنی صبور و بردبار. از اونجایی که من یک دختر فروردینی بسیار صبورم پس همون ه دو چشم درسته. می‌نویسم نه برای دل خودم. بلکه برای دل شما. که بخونید و خوشحال بشید از هنری که از تک‌تک انگشتام می‌ریزه. هدف من خوشنودی شماست.والا... به مهر بخوانید.

3 دیدگاه در “بیستمین بیست سالگی من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *