مشکلی نیست که خوب نباشی

معرفی سریال امروز به “مشکلی نیست اگر خوب نباشی” اختصاص می‌یابد. یک سریال 16 قسمتی، ساخت 2020. نیویورک تایمز این سریال را یکی از بهترین‌های نمایش بین‌الملل در 2020 اعلام کرد.

موضوع سریال

این سریال دو داستان را بصورت موازی نمایش می‌دهد. اول زندگی یک خانم نویسنده‌ی تنها را به تصویر می‌کشد. نویسنده تنها دختر یک خانواده‌ی سه نفره است. پدرش یک مهندس پولدار و مادرش بهترین نویسنده در ژانر ترسناک است. مادر دختر از بیماری روانی رنج می‌برد. و تمام داستان‌هایش را بر اساس مشکلات روحی‌اش می‌نویسد. او اجازه نمی‌دهد دخترش از کودکی با کسی ارتباط داشته باشد. زیرا معتقد است او و دخترش از همه برترند. همین رفتار مادر سبب می‌شود دخترش از نظر عاطفی با مشکل مواجه شود.

پدر دختر که پس از چندی متوجه رفتار زنش می‌شود تلاش می‌کند او را به قتل برساند اما موفق نمی‌شود. سرانجام از دست کارهای همسرش راهی تیمارستان می‌شود. مادر دختر نیز پس از قتلی که انجام می‌دهد بطور ناگهانی مفقود می‌شود.

دختر نیز تمام سالهای کودکی تا بزرگسالی‌اش را به تنهایی در عمارت بزرگشان، وسط جنگلی تاریک و خوفناک می‌گذراند. این تنهایی او را به نوشتن کتاب کودک سوق می‌دهد. حالا دختر نویسنده‌ای معروف در رده‌ی کودکان است. اما تمام داستان‌هایش مستقیمن به تالمات روحی‌اش مرتبط می‌شوند. داستان‌هایی ترسناک و غمگین. تعابیر دختر از داستان‌های معروف دنیا با تعبیر واقعی داستان‌ها بسیار متفاوت است. علت این موضوع رفتار مادرش و سختی‌هایی‌ست که در کودکی متحمل شده.

داستان دوم

داستان بعدی راجع به پسری‌ مددکار است که برادر بزرگش اوتیسم دارد. آنها در کودکی پدر و مادرشان را از دست داده‌اند. برادر مددکار موظف است از برادر بزرگش مراقبت کند. نقطه‌ی اتصال این دو داستان به جایی می‌رسد که مقتول در داستان اول، مادر پسر مددکار است. یعنی مادر نویسنده، بخاطر مشکل روحی‌اش، مادر پسر مددکار را به قتل رسانده.

پسر اوتیسمی عاشق خانم نویسنده‌ و داستان‌هایش است. این علاقه موجب می‌شود که در جشن کتاب نویسنده شرکت کند و داستان آنها در بزرگسالی از همان روز شروع می‌شود.

از همان لحظه خانم نویسنده عاشق برادر مددکار شده ولی مددکار بخاطر مراقبت از برادرش نمی‌خواهد وارد رابطه‌ای شود. مشکلات زیادی سر راه هردویشان بوجود می‌آید. اما خانم نویسنده از تلاشش دست برنمی‌دارد. مددکار به کمک سایر همکارانش کمک می‌کنند تا تمام وقایع قدیمی حل شود و برادر اوتیسمی و خانم نویسنده به تعادل روحی مناسب دست یابند.

نویسنده بعد از بهبودی داستان جدیدش را می‌نویسد که موضوع آن زمین تا آسمان با کتاب‌های قبلی‌اش متفاوت است.

اتفاقاتی که در طول داستان می‌افتد بسیار معنادار است. دیدن این سریال برای یادگیری روش‍های بهبودی حال نامساعد و کنترل شرایط زندگی بسیار موثر است. اگر این سرایل را دیده‌اید از تجربه‌تان بگویید.

زهرا هموله

zahrahamouleh.com

من زهرا هستم. هموله با ه دو چشم. همیشه از آدم‌هایی که روی یک حرف فامیلی‌شان حساس بودند تعجب می‌کردم. تا اینکه فهمیدم اختلاف یک حرف سبب اختلاف معنای زیاد خواهد شد.مثلن همین فامیل خودم وقتی با ح جیمی نوشته شود یعنی باربر. اما وقتی با ه دو چشم باشد یعنی صبور و بردبار. از اونجایی که من یک دختر فروردینی بسیار صبورم پس همون ه دو چشم درسته. می‌نویسم نه برای دل خودم. بلکه برای دل شما. که بخونید و خوشحال بشید از هنری که از تک‌تک انگشتام می‌ریزه. هدف من خوشنودی شماست.والا... به مهر بخوانید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *