نویسنده برتر باش، قسمت دوم

برای خواندن قسمت اول نویسنده برتر باش به این پست مراجعه کنید.

5. نوشتن را تمرین کنید

اگر هدفتان تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای‌ست، باید مهارت‌های خود را تقویت کنید. داشتن یک وبلاگ یا ژورنال منظم می‌تواند الهام‌بخش بی‌پایانی برای شما باشد. این کار در عین حال به شما کمک کند مهارت‌های نوشتاری خود را تمرین کنید. چه در حال وبلاگ‌نویسی در مورد زندگی روزمره خود باشید، چه یادداشت‌های کوچکی از الهامات خود جهت یادآوری انجام دهید. یا در مورد اهداف خود یادداشت کنید. تمرین نوشتن می‌تواند به شما در توسعه نقاط‌قوت کمک کند. همچنین می‌توانید مهارت‌های خود را با تکمیل اعلان‌های نوشتن، شرکت در کارگاه‌های نویسندگی و وبینارها یا شرکت منظم در آزادنویسی تمرین کنید. این موارد به شما کمک کند خلاقیت خود را بیان کنید.

6. نوشتن را به صورت حرفه ای شروع کنید

وقتی آماده هستید که حرفه خود را با نوشتن شروع کنید، فرصت‌های متعددی برای دنبال کردن دارید. می‌توانید از رشد شبکه‌های ارتباطی خود و ارائه ایده‌های کتاب و مقاله خود به ناشران مختلف بهره‌مند شوید. یا می‌توانید به‌عنوان یک نویسنده آزاد، در صفحه خودتان منتشر کنید. اگر یک نویسنده کسب‌وکار هستید، رزومه خود را به کارفرمایان ارسال کنید و به‌عنوان کپی رایتر یا نویسنده‌محتوا درخواست دهید. انتخاب این موضوع به علاقه شما بستگی دارد.

7. یک نمونه کار ایجاد کنید

پس از به دست آوردن تجربه در نوشتن شروع به جمع آوری قطعات خود در یک نمونه کار کنید. مثلن در زمینه‌ی داستان کوتاه، شعر، مقاله یا خبرنامه بازاریابی، یک مجموعه کامل تهیه کنید.

ایجاد پورتفولیو یا نمونه کار می‌تواند کار قبلی و مهارت‌ها یا سبک نوشتاری منحصر به فرد خود را به کارفرمایان یا ناشران آینده نشان دهد. داشتن یک وب‌سایت را در نظر بگیرید که در آن دیگران بتوانند نمونه کارهای شما را کاوش کنند. پیوندی به آن در اسنادتان، مانند رزومه اضافه کند. سایت شخصی نمونه کاملی از یک پورتفولیوست. آن را جدی بگیرید.

8. بازخورد بخواهید

هنگامی که به توانایی‌های نوشتن و پروژه ادبی خود اطمینان پیدا کردید، کار خود را با دوستان یا نویسندگان دیگر به اشتراک بگذارید. اینکه شخصی به کار شما نگاه کند و به شما مشاوره بدهد، می تواند نوشتن شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند به شما یاددهد که چگونه در پذیرش انتقاد بهتر شوید.

البته مواردی وجود دارد که باید هنگام درخواست ورودی در مورد نوشته خود در نظر بگیرید:

  • خوانندگان مناسب را انتخاب کنید.
  • هنگام جستجوی بازخورد، افرادی را انتخاب کنید که به آنها اعتماد دارید و در مورد نویسندگی یا ژانر شما آگاه هستند.
  • به دنبال افرادی باشید که بتوانید به آنها اعتماد کنید تا به شما بازخورد صادقانه و سازنده بدهند.
  • شیوه انتقاد درست را بلد باشد.
  • سوالات خاصی در مورد کار خود بپرسید. هنگام بازخورد گرفتن از داور بخواهید که جنبه خاصی از قطعه شما را تجزیه و تحلیل کند؛ مانند شخصیت، سرعت یا دیالوگ. این می‌تواند به منتقدان شما کمک کند بازخورد متمرکز و مفیدتری ارائه دهند.
  • پذیرای نقد باشید. هنگام دریافت بازخورد، بدون اینکه حالت تدافعی داشته باشید، به دقت گوش دهید. سعی کنید بازخورد را فرصتی برای بهبود نوشته و رشد شغلی خود بدانید نه اینکه آن را به عنوان یک حمله شخصی در نظر بگیرید.
  • قدردانی خود را ابراز کنید. از منتقدان برای بازخوردشان تشکر کنید. حتی اگر با همه چیزهایی که آنها می گویند موافق نیستید. بگذارید بدانند که نظرات آنها برای شما ارزشمند است و قدردان زمان و تلاش آنها هستید.
  • ورودی آنها را پیاده‌سازی کنید. پس از دریافت بازخورد، کمی زمان بگذارید تا آن را در نظر بگیرید و کار خود را مطابق با آن اصلاح کنید. از بازخورد استفاده کنید تا نوشته خود را قوی‌تر و موثرتر کنید.

زهرا هموله

zahrahamouleh.com

من زهرا هستم. هموله با ه دو چشم. همیشه از آدم‌هایی که روی یک حرف فامیلی‌شان حساس بودند تعجب می‌کردم. تا اینکه فهمیدم اختلاف یک حرف سبب اختلاف معنای زیاد خواهد شد.مثلن همین فامیل خودم وقتی با ح جیمی نوشته شود یعنی باربر. اما وقتی با ه دو چشم باشد یعنی صبور و بردبار. از اونجایی که من یک دختر فروردینی بسیار صبورم پس همون ه دو چشم درسته. می‌نویسم نه برای دل خودم. بلکه برای دل شما. که بخونید و خوشحال بشید از هنری که از تک‌تک انگشتام می‌ریزه. هدف من خوشنودی شماست.والا... به مهر بخوانید.

2 دیدگاه در “نویسنده برتر باش، قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *