اگر جانتان را دوست دارید “کتاب نخوانید”

پانزده دلیل برای آنکه بدانید کتاب خواند مضر است!

۱.کتاب = بی پولی

آدم‌های کتاب‌ خوان مجبورند ماهانه مبلغی از درآمدشان را صرف خرید کتاب کنند. این ولخرجی نهایتن سبب کم شدن پس‌انداز آن‌ها و بی‌پولی‌شان خواهد شد.

۲. بی‌خبری از دنیا

کتاب‌خوان‌ها از جذابیت‌ فضاهای مجازی دورند. زیرا به همان دلیل اول ناچارند که بسته‌ی اینترنت کمتری بخرند. درنتیجه از اخبار شگف‌انگیز فضای مجازی غافل می‌شوند. تصور کنید آن‌ها نمی‌دانند دنیا جهان‌بخت یا سحر قریشی اخیرن با چه کسی وارد رابطه شده‌اند یا از میزان درآمد بازیگران و پارتی تایم فوتبالیست‌ها بی‌اطلاعند!

۳. کتاب‌خوان‌ها بی‌ادبند.

آدم‌های کتاب‌خوان ظاهری مودب دارند. اما در واقعیت خیلی بی‌ادبند‌. زیرا در کتاب‌ها شما امکان این را ندارید که عقده‌های درونی را بصورت الفاظ رکیک خواهر و مادر حواله‌ی نویسنده یا شخصیت‌های درون آنها کنید. در نتیجه هر روز عقده‌ای‌تر و بی‌ادب‌تر می‌شوید.

۴. بیمار خواهید شد.

کتاب‌خوانی زمان استراحت شما را سلب می‌کند. بنابراین بدن شما روز به روز تحلیل می‌رود و بیمار خواهید شد. انواع دیسک گردن و کمر و… حتمی‌ست.

۵. کتاب شما را زشت می‌کند.

کتاب خواندن شما را دچار ضعف یا پیری چشم می‌کند. از هزینه‌های دکتر و درمان فاکتور بگیریم. آیا با چهره‌ی عینکی‌تان کنار می‌آیید؟

۶. کتاب سبب افسردگی و نیهیلیسم می‌شود.

کتاب شما را با حقایقی روبرو خواهد کرد که از کودکی یک جورِ دیگر به خوردتان داده‌اند. از آن‌جا که اغلب مردم تاب فهمیدن و آگاهی را ندارند، بجای تغییر سبک زندگی افسردگی می‌گیرند. یا به پوچی می‌رسند.

۷. دردسر شروع می‌شود…

اگر جز درصدِ معدودِ موردِ قبل باشید، مجبورید شیوه‌ی زندگی‌تان را عوض کنید. تغییر هزینه‌ دارد. شما پول‌هایتان را در مورد شماره یک از دست دادید.

۸. حسرت و حرص

کتاب خواندن شما را دچار حسرت می‌کند. خواندن کتبی مربوط به گذشته فقط جمله‌ی “ای کاش قدیم‌تر بدنیا می‌آمدم” را در ذهن‌تان می‌پروراند.

کتب مربوط به آینده نیز شما را حریص خواهد کرد.

در نتیجه شما حالتان را از دست خواهید داد.

۹. بیماری اعصاب

کتاب خواندن شما را با انسان‌های خردمند آشنا خواهد کرد. انسان‌های خردمند همه‌شان انگار از دماغ فیل فرود آمده‌اند. فقط اعصابتان را خرد می‌کنند.

۱۰. بدبینی و شکاکی

وقتی کتاب بخوانید میل به دانستن در شما روز به روز افزایش خواهد یافت. درنتیجه هیچ چیزی را بی‌علت نخواهید پذیرفت مگر آنکه در موردش کامل بدانید. پس از مدتی شما یک فرد شکاک هستید.

۱۱. منزوی شدن

آدم های کتاب‌خوان افرادی منزوی هستند. زیرا  مجبورند مدتی در یک گوشه‌ی دنج بنشینند و بخوانند و تفکر کنند.

۱۲. برون‌ریزی مغزی

کتاب‌ خواندن مغز را بزرگ می‌کند.بعد از زمانی نسبتن کوتاه تمام محتویات سرتان از گوشتان بیرون خواهد زد. اگر کتاب بخوانید خواهید مُرد.

۱۳. از دست دادن دوستان

آدم‌های کتاب‌خوان چندی بعد، معمولن با افرادی در سطح آگاهی خودشان هم‌کلام و هم‌مجلس خواهند شد. این کار باعث طرد شدن شما از محیط دوستانه و محدود شدن روابطتان خواهد شد.

۱۴. کتاب می‌خوانید؟ بزودی دزد می‌شوید!

کتاب ‌خواندن شما را دزد خواهد کرد. وقتی کتابی می‌خوانید و قسمتی از آن به نظرتان جالب می‌آید، مجبورید آن مطلب را به نام خودتان منتشر کنید. در نتیجه شما ناخواسته دزد می‌شوید. حتا اگر قانون کپی‌رایت مالیده باشد.

۱۵.من یقرا الفاتحه مع الصلوات

کتاب خواندن شما را می‌کُشد. کتاب شما را آگاه خواهد کرد. انسان آگاه در برابر ظلم سکوت نمی‌کند. به زودی شما را به چوبه‌ی دار می‌آویزند.

پ.ن: واقفیم که در مورد سیزدهم در مقاله‌ای تحت عنوان “سیزده دلیل برای اینکه بدانید موفقیت چیز مزخرفی‌ست” بیان کردیم که سر و کارتان با چوبه‌ی دار است و شاید تصور کنید یادمان نبوده و تکراری نوشتم.

ولی باید بگویم کور خواندید. کتاب‌خوانی هم راهی‌ست به سوی موفقیت. پس عجیب نیست که ته هردویشان به یک قبرستان برسد.

حالا باز هم بروید کتاب بخوانید!

زهرا هموله

zahrahamouleh.com

من زهرا هستم. هموله با ه دو چشم. همیشه از آدم‌هایی که روی یک حرف فامیلی‌شان حساس بودند تعجب می‌کردم. تا اینکه فهمیدم اختلاف یک حرف سبب اختلاف معنای زیاد خواهد شد.مثلن همین فامیل خودم وقتی با ح جیمی نوشته شود یعنی باربر. اما وقتی با ه دو چشم باشد یعنی صبور و بردبار. از اونجایی که من یک دختر فروردینی بسیار صبورم پس همون ه دو چشم درسته. می‌نویسم نه برای دل خودم. بلکه برای دل شما. که بخونید و خوشحال بشید از هنری که از تک‌تک انگشتام می‌ریزه. هدف من خوشنودی شماست.والا... به مهر بخوانید.

5 دیدگاه در “اگر جانتان را دوست دارید “کتاب نخوانید”

  1. سلام زهرا جان. جالب بود. تا حالا این سبک از تشویق به کتاب خوندن رو ندیده بودم.

    1. سلام معصومه‌ی عزیزم❤
      ممنونم عزیزم. فکر کنم در وجود ادم‌ها بخشی‌ وجود داره که با هرچیزی که مخالفت بشه بیشتر جذبش میشه. این شیوه شاید بتونه یک درصد مفید واقع بشه. چند مقاله‌ی دیگه به همین سبک نوشتم. سیزده دلیل برای اینکه مطمئن شوید موفقیت چیز مزخرفی‌ست. و آدم‌های امن زندگی🙋🏻‍♀️🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *