۱۳ دلیل برای اینکه مطمئن باشید موفقیت چیز مزخرفی ست.

خطر موفقیت در کمین است!

۱.وقت شما با ارزش‌تر از آن است که برای رسیدن به موفقیت به هدر رود.

یک ساعت با دوستتان تلفنی سر این موضوع بحث کنید: تا دیروز تو سر فلانی میزدی صدای بز میداد، الان واسه ما آدم شده، هانی‌مون میره خارج؟ اصلن این کی وقت کرد دکتراشو بگیره؟

لذت چنین مکالمه‌ای را هیچ وقت از دست ندهید. هیچ چیز حتا موفقیت ارزش این را ندارد.

وقت شما با ارزش است

۲. فکرتان باید متمرکز اهداف والاتری‌ باشید.

سوالات بی‌شماری در جهان بدون پاسخ منتظرند که شما جوابشان را بیابید:

۱.مقصر دعوای سوسن و سعید چه کسی بود؟

۲.چه کار کنم که تو مهمونی آخر هفته از همه بهتر باشم؟

۳.چرا به خورش قیمه، قرمه قیمه نمی‌گویند ولی به خورش سبزی، قرمه سبزی می‌گویند؟

افکار والا

۳.عاشق خانواده‌تان هستید.

این علاقه آنچنان زیاد است که تمام کلماتتان باید مشتقی از واژگان خانوادگی باشد؛ خاله، عمه، خار و مادر و… ذهنتان باید مملو از الفاظ خانوادگی و امثالش شود. شاید بقیه آن را الفاظ رکیک بخوانند ولی این را فراموش نکنید کلمه باید رکیک باشد، هرچه رکیک‌تر، دلچسب‌تر.

“موفقیت”؛ هزار بار هم که تکرار شود نه رکیک است نه دلچسب. از لغت‌نامه‌تان حذفش کنید.

۴.مرغ همسایه‌تان همیشه غاز است.

دیروز، علی‌آقا شوهر فتانه، همسایه‌ی اعظم‌ خانم‌اینا، ماشینش رو عوض کرد. درسته بازم پرایده ولی یه مدل جدیدتره. تا یه مدل بالاتر از اونا نخریدین، عمرن آروم نگیرید.

دوست دارید همه انگشتشون رو بکنن توتون؟ ببخشید بگیرن سمتتون و بگن ماشینتون از علی‌آقاینا قدیمی‌تره؟ قطعن خیر. پس مرغ موفق خودتون را سر ببرید و حواستون به غاز همسایه باشه.

مرغ همسایه غازه!

۵.موفقیت، تمام شدن وقت روزانه است.

چرا باید برای رسیدن به کاری که تهش معلوم نیست، تلاش کرد؟ بهتر نیست راهی که بقیه رفته‌اند را تکرار کنید؟ امنیت و آرامش دارید. گور بابای چالش‌های زندگی. ایمن و یکنواخت برانید.

۶.باید همیشه عینک آفتابی روی چشمتان باشد.

برای رسیدن به موفقیت و حفظ تمرکز در راه آن مجبورید چشمتان را روی خیلی چیزها – ولو چیزهای لعنتی جذاب وسوسه‌برانگیز- ببندید و مسیر پرچالش و پرتلاطم موفقیت را بروید. عینکتان را بردارید و هر غلطی دلتان می‌خواهد بکنید.

۷.دریچه‌های لذت‌بخش آینده‌ را به روی خودتان خواهید بست.

اگر سرتان یک‌سره در کار خودتان باشد و روی اهدافتان تمرکز کنید، بزرگترین و محبوب‌ترین دریچه‌ی دنیوی و اخروی را روی خودتان خواهید بست: ماتحت دیگران.

هیچ موفقیتی، با بستن این دریچه، شما را به وجد نخواهد آورد. کیفتان را بکنید و درِ تمام راه‌های منتهی به موفقیت را بگذارید.

۸.نمره‌ی عینک طبی‌تان روز به روز افزایش خواهد یافت.

برای موفقیت در هرکاری باید مطالعه و تحقیق مستمر داشته باشید. اطلاعاتان به روز باشد و همیشه از چشم‌هایتان کار بکشید. هر روز چشمتان ضعیف‌تر خواهد شد و کم‌کم کور می‌شوید. مراقبت‌های پزشکی همه کشک هستند. گول نخورید و همین حالا کتاب‌هایتان را آتش بزنید. آگاهی آفت زندگی شما خواهد شد.

۹.موفقیت، دین و ایمانتان را به باد خواهد داد.

در بدبیتانه‌ترین حالت، آدم‌های موفق، بعد از رسیدن به هدف اصلی‌شان، به یک رفاه نسبی دست خواهند یافت. این رفاه نسبی دشمن دین است. شما وقتی همه چیز داشته باشید، دیگر وعده‌ و وعیدها کارساز نخواهد بود. هرچه گرسنه‌تر باشید، دستتان به دعا و طلب روزی بیشتر بالا خواهد رفت. پس دینتان را به موفقیت‌های زودگذر این دنیا نفروشید و باسن مبارک را روی زمین بگذارید و از خدا طلب کمک کنید.

۱۰.شما زندانی سیاسی خواهید شد.

توضیح خاصی نیاز نیست. اگر موفق شوید بند زندانیان سیاسی، انتظار شما را می‌کشد.

۱۱.با موفقیت، بدنام و انگشت‌نما خواهید شد.

آیا تا به حال آدم موفقی دیده‌اید که همه آن را با دست نشان ندهند و به حالش افسوس نخورند؟ بعد انتهای نگاهشان کمی نچ‌نچ نکنند و نگویند: همشون مثل همن!

بی‌شک ندیده‌اید.

پس آبرویتان را حفظ کنید و به زندگی معمولی‌تان برگردید.

انگشت نما

۱۲.اگر موفق شوید، دست و پایتان قطع خواهد شد.

شنیده‌اید هر آدم موفقی قطعن یک دزد است؟ من هم شنیده‌ام. منبع خیلی مهم نیست. تصور کنید، به قیمت رسیدن به موفقیت، مجبور به دزدی شوید، می‌گیرند، می‌برند، چوب در آستینتان می‌کنند و دست و پایتان را قطع  می‌کنند‌.

۱۳.به هدفتان رسیده‌اید؟ به زودی خواهید مُرد.

طبق بررسی‌های جامعی که با یک چشم‌انداز سرسری هم قابل رویت است، مشاهده خواهید کرد تمام آدم‌های موفق، از شرایط جامعه ناراضی‌اند و گلایه‌مند. این نارضایتی آن‌ها را وادار به آشوب می‌کند. آشوب‌گر را یا باید با تیر زد یا اعدام کرد. میل خودتان است. یا زنده بمانید یا موفق شوید.

آیا بعد از دانستن، این سیزده دلیل، هنوز هم برای موفقیت اصرار خواهید کرد؟

زهرا هموله

zahrahamouleh.com

من زهرا هستم. هموله با ه دو چشم. همیشه از آدم‌هایی که روی یک حرف فامیلی‌شان حساس بودند تعجب می‌کردم. تا اینکه فهمیدم اختلاف یک حرف سبب اختلاف معنای زیاد خواهد شد.مثلن همین فامیل خودم وقتی با ح جیمی نوشته شود یعنی باربر. اما وقتی با ه دو چشم باشد یعنی صبور و بردبار. از اونجایی که من یک دختر فروردینی بسیار صبورم پس همون ه دو چشم درسته. می‌نویسم نه برای دل خودم. بلکه برای دل شما. که بخونید و خوشحال بشید از هنری که از تک‌تک انگشتام می‌ریزه. هدف من خوشنودی شماست.والا... به مهر بخوانید.

12 دیدگاه در “۱۳ دلیل برای اینکه مطمئن باشید موفقیت چیز مزخرفی ست.

  1. آفرین برشما!
    خیلی زیبا می نویسد.عضوکانال تلگرامتون هستم،واقعن ازمطالبتون لذت می برم.
    قلمتان مانا
    پایدارباشید.

  2. چه خلاقیتی جالبی به خرج دادید عالی بود
    اکثر مقاله هایی که درباره موفقیت نوشته میشن، حرف های تکراری و خشکی میزنن که در نهایت هیچ اثری نداره اما این نوع نگارش باعث میشه تک تک دلایل توی ذهن مخاطب بمونه.

    1. جناب کرباسی گرامی از اینکه نظرتون رو راجع به متنم نوشتید بسیار سپاسگذارم. امیدوارم باز هم از بازخورهای مفید شما زیر پست هام بهره‌مند باشم.

  3. زهراجان! مطلبتون رو خوندم، و طنز و کنایه‌زدن وارونه کاملاً واضحه. و یکی از تکنیک‌های طنز‌نویسی وارونه کردن است: مطلوب نشون دادنِ «اون‌چه که باید نباشد»، یا بد نشون دادنِ «آنچه که باید باشد».
    گاهی نیاز نیست نوشته درمان باشد، گاهی همین‌که بد بودن یک‌سری رفتارها برای خواننده گوشزد بشه، حتی به‌طنز، خودش مطلوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *